Opel Corsa - gadalaikus meklējot

Agrāk zāle esot bijusi zaļāka un debesis zilākas. Līdzīgi ir ar mazajiem hečbekiem - tie agrāk bija vieglāki, sportiskāki un vienkāršāki. Vai jaunās paaudzes Opel Corsa ir viens no tiem auto, kas šīs īpašības ir zaudējis vai ieguvis?

Opel Corsa sestā paaudze pirmizrādi Latvijā un Baltijā piedzīvoja 5.februārī Rīgā. Jaunās paaudzes Opel Corsa manā rīcībā nonāca uz nedēļas nogali, februāra un marta mijā, kad dabā īsā brīdī bija iespējams izbaudīt a la ziemu, jo Siguldā bija sniegs, Aizkraukles pusē valdīja rudens sajūta ar lietu, bet Ogres pusē pēcpusdienā jau bija pilnīgs pavasaris. Nepilnu divu dienu laikā izbaudīju Opel dīlera Latvijā “Auto Blitz” rīcībā esošo demo automašīnu. Šis konkrētais auto aprīkots ar 1.2 Turbo dzinēju, kas attīsta 100 zirgspēkus. Otrs jaudīgākais dzinējs, kas pieejams jaunākajā Opel ražotājā modelī. Neilgi pēc tam radās iespēja izbraukt arī ar jaudīgāko 130 Zs versiju, un katrs no auto ir citādāks. Bet vairāk par konkrēto auto.

Opel Corsa F Siguldā (Auto Blitz) | austrisauzins.lv

Šī demo automašīna ir GS Line aprīkojumā, kas nozīmē, ka jau standartā aprikota ar tādām ekstrām kā: brīdinājumu par novirzīšanos no joslas; ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu; gājēju atpazīšanas sistēmu; parkošanās sensoriem priekšā un aizmugurē; 180 grādu atpakaļskata kameru; elektriski regulējamiem priekšējiem un aizmugurējiem logiem; apsildāmiem priekšējiem sēdekļiem; elektronisko rokas bremzi; kruīza kontroli; klimata kontroli; LED priekšējiem un aizmugurējiem lukturiem; LED miglas lukturiem priekšā. GS Line vizuāli no City un Comfort aprīkojuma līmeņiem atšķiras ar salonu - auto ir melna griestu apdare un sporta tipa sēdekļi. Salona apdarei šajā gadījumā dots interesants nosaukums - “Banda”. Kas vēl paspilgtina šos sēdekļus? Sarkanbaltās iešuves tajos - tāds gandrīz patriotisks piesitiens šim auto.

Pateicoties tam, ka auto aprīkots ar 8-pakāpju automātisko pārnesumkārbu, tas ir gana sportisks un gana ekonomisks. Automātiskā kārba nāk komplektā ar ātrumu pārslēgšanas lāpstiņam pie stūres un iespēju izvēlēties starp trīs braukšanas režīmiem - Eco, Normal un Sport. Eco režīmā auto ir patiesi ekonomisks un uz šosejas iespējams panākt degvielas patēriņu zem 5 litriem. Normal režīms būs pareizā izvēle, ja gribas atrast kompromisu starp patēriņu un gaitas īpašībām. Lielāko daļu, patiesību sakot, gandrīz visu laiku (Normal režīmā no “Auto Blitz” līdz Juglai) nobraucu Sport režīmā, bieži vien pārslēdzoties manuālajā rēžīmā un izbaudot ātrumu pārslēgšanu ar lāpstiņām pie stūres. Šādā režīmā braucot, un nemaz nedomājot par ekonomijas faktoru, brīvdienās nobraucu 350 kilometrus ar vidējo degvielas patēriņu 7,2 litri uz 100 kilometriem. Ne daudz, ne maz - taču gana adekvāts patēriņš mazam, sportiska rakstura auto.

Ja reiz sāku rakstīt par to, kā auto brauc - GS Line ir citādāka piekare kā City un Comfort aprīkojumam. Tā ir stingrāka un, man pat gribētos teikt, uz stūri izjūtama daudz vairāk. Corsa GS Line izpildījumā (šim auto papildus sajūtas piešķir 17” vieglmetāla diski ar atbilstošām 205/45/17 riepām) mazliet atgādina kartingu, līdzīgas izjūtas savā laikā sniedza MINI Cooper (pirmā paaudze, ko ražoja BMW koncerna ietvaros). Auto ar šo piekari pat mazliet rada vēlmi šerpāk izņemt līkumu.

Ir pāris lietas, kas jaunāko paaudžu Opel automašīnās mani fascinē. Viena no šīm lietām ir lukturi/gaismas. Insignia modeļi ar saviem LED Matrix lukturiem komentārus jau vairs neprasa, un nu, jaunākā Corsa ir iespējama ar šiem pašiem lukturiem. Konkrētajam demo auto gan nav paši dārgākie un labākie Matrix lukturi, taču GS Line standartā jau aprīkota ar LED lukturiem. Pirmkārt - ceļa izgaismojums tumšajā diennakts laikā ir lielisks pat ar šiem LED lukturiem, otrkārt - automātisko tālo gaismu darbība - vienkārši wow! - gaismas ir vairāk kā vajag, un automātisko gaismu asistents strādā fantastiski labi. Tas saprot jau laicīgi, kad jāpārslēdzas uz tuvajām gaismām, neatkarīgi no tā vai pretim braucošais auto tuvojas līkumā vai caur ieleju, vai pār kalnu.

Aizmugurējos lukturos atrodams Corsa uzraksts, kas piedod savu odziņu automašīnai. Un ne tikai odziņu - manuprāt, tas piešķir automašīnai papildus vizuālo un prestiža piesitienu.

Otra lieta, kas no ikdienā noderīgām funkcijām mani īpaši uzrunā Opel, ir multimediju sistēma, kas draudzējas ar Apple telefoniem izteikti labi. 5 sekunžu jautājums un, ar vadu savienotais telefons, var tikts atstāts viduskonsolē līdz brīdim, kad jāizkāpj no auto. Corsā interfeiss ir pamainījies no iepriekš manītā Crossland X, Grandland X un Combo modeļos. Jaunais interfeiss caur CarPlay atšķiras mazās niansēs, taču tas ir ļoti uzrunājošs un atkal apliecina to, cik draudzīgs ir Apple risinājumam, kas var pasargāt no lielā soda par viedtelefona izmantošanu pie stūres. Viss vajadzīgais - kontakti, zvana funkcija, īsziņas, mūzikas atskaņotājs un kartes - izbaudāms lielākā ekrānā, turpat paneļa vidū.

Opel Corsa F Apple CarPlay Spotify | austrisauzins.lv

Atgriežoties pie skaitļiem - jaunā Corsa bāzes komplektācijā ar 75 Zs dzinēju un mehānisko pārnesumkārbu maksā sākot no 12 990 €. Gana patīkama summa par jaunu auto, kas ir gana inovatīvs, izskatās labi un ir eiropietis. Lētāka GS Line komplektācija ar 100 Zs dzinēju un 6-pakāpju mehānisko kārbu maksā 16 990 €.

Konkrētā auto standartaprīkojuma cena ar 8-pakāpju automātisko pārnesumkārbu - 18 490 €. Testētā auto cena - 20 120 €. Mazliet pāri psiholoģiskajiem 20 tūkstošiem, taču par šo auto nebūtu žēl. 100 zirgspēki uzvedas naskāk, pēc sajūtas tuvu visiem 150. Kartinga raksturs un labs izskats. Adekvāts degvielas patēriņš. Labs komplekts, lai leģendārajam Opel modelim atkal uzmestu aci un to izskatītu kā potenciālu iegādi B segmentā.